2.4.2 Didaktische Aspekte interkultureller Kompetenz allgemein

2.4.2 Didaktische Aspekte interkultureller Kompetenz allgemein

  • Bosse, Elke (2003): Interkulturelles Training als Ergänzung universitärer Fremdsprachenkurse? In: J. Eckerth und M. Wendt (Hg.): Interkulturelles und transkulturelles Lernen im Fremdsprachenunterricht. Frankfurt am Main [u.a.]: Lang, S. 155–167.
  • Bredella, L.; Christ, H. (Hg.) (2007): Fremdverstehen und interkulturelle Kompetenz. Tübingen: Narr.
  • Bredella, Lothar; Christ, Herbert (Hg.) (1995): Didaktik des Fremdverstehens. Tübingen: Narr.
  • Bredella, Lothar; Delanoy, Werner (Hg.) (1999): Interkultureller Fremdsprachenunterricht. Tübingen: Narr.
  • Brislin, Richard W.; Yoshida, Tomoko (1994): Intercultural communication training. An introduction. Thousand Oaks: SAGE Publications (Communicating effectively in multicultural contexts, 2). Online verfügbar unter http://www.loc.gov/catdir/enhancements/fy0655/93043061-t.html.
  • Danison, Ned (2013): Integrating culture and language in the CFL classroom: A view from the bottom up. In: Istvan Kecskes (Hg.): Research in Chinese as a Second Language. Berlin: de Gruyter Mouton (Trends in Applied Linguistics /TAL], 9), S. 81–114.
  • Eckerth, J.; Wendt, M. (Hg.) (2003): Interkulturelles und transkulturelles Lernen im Fremdsprachenunterricht. Frankfurt am Main [u.a.]: Lang.
  • Hu, Adelheid; Byram, Michael (Hg.) (2009): Interkulturelle Kompetenz und fremdsprachliches Lernen / Intercultural competence and foreign language learning. Modelle, Empirie, Evaluation / Models, empiricism, assessment. Tübingen: Gunter Narr Verlag.
  • Lu, Rugang (2017): Problematising identity work in CFL teaching materials. In: Yang Lu (Hg.): Teaching and Learning Chinese in Higher Education. Theoretical and Practical Issues: Routledge, S. 59–82.
  • Ouyang, Zhenren (2009): Duiwai Hanyu jiaoxue de wenhua toushi对外汉语教学的文化透视.  Beijing daxue.