2.4 Interkulturelle Kommunikation und Kompetenz

2.4 Interkulturelle Kommunikation und Kompetenz

  • Cheng, Winnie (2003): Intercultural conversation. Amsterdam: Benjamins (Pragmatics & beyond, N.S., 118).
  • Díaz, Adriana Raquel (2016): Developing Interculturally-Oriented Teaching Resources in CFL: Meeting the Challenge. In: Robyn Moloney und Hui Ling Xu (Hg.): Exploring Innovative Pedagogy in the Teaching and Learning of Chinese as a Foreign Language: Springer Singapore (Multilingual Education), S. 115–135.
  • Frech, Siegfried (Hg.) (2000): Internationale Beziehungen in der politischen Bildung. Landeszentrale für Politische Bildung. Schwalbach/Ts.: Wochenschau.
  • Heisey, D. Ray (Hg.) (2000): Chinese Perspectives in Rhetoric and Communication: Greenwood Press.
  • Jandok, Peter; Müller-Jacquier, Bernd (2008): Interkulturelle Kompetenzen im Fremdsprachenunterricht: Ein wissens- und strategiebezogenes Instrument zur Lehrwerkanalyse. In: Beiträge zur Fremdsprachenvermittlung 13 (151-173).
  • Merkelbach, Chris; Gesk, Georg (Hg.) (1999): Perspektivwechsel. Taiwan durch fremde Augen. Frankfurt am Main: IKO – Verl. für Interkulturelle Kommunikation (Schriften der Yi-Ho-Stiftung für Kultur und Bildung Reihe Kultur, Bd. 1).
  • Moloney, Robyn; Xu, Hui Ling (2016): Intercultural Competence in Tertiary Learners of Chinese as a Foreign Language: Analysis of an Innovative Learning Task. In: Robyn Moloney und Hui Ling Xu (Hg.): Exploring Innovative Pedagogy in the Teaching and Learning of Chinese as a Foreign Language: Springer Singapore (Multilingual Education), S. 97–114.
  • Pellatt, Valerie; Liu, Eric; Chen, Yalta Ya-Yun (2014): Translating Chinese culture. The process of Chinese-English translation. London: Routledge.
  • Zhou, Wenying; Li, Guofang (2016): Chinese Language Teachers’ Pedagogical Adjustment and Classroom Management in Cross-Cultural Contexts. In: Jiening Ruan, Jie Zhang und Cynthia B. Leung (Hg.): Chinese Language Education in the United States. 1st ed. 2016. Cham: Springer Science + Business Media (Multilingual Education, 14), S. 211–230.