1.7.3. Didaktische Aspekte

1.7.3. Didaktische Aspekte

  • Chen, Chen 陈晨 (2010): Yingyu guojia xuesheng xuexi Hanyu zai pianzhang lianguan fangmian de changjian pianwu 英语国家学生学习汉语在篇章连贯方面的常见偏误. In: Cui Xiliang u.a. (Hg.): Ou-Mei xuesheng Hanyu xuexi he renzhi yanjiu 欧美学生汉语学习和认知研究. Beijing: Beijing daxue chubanshe, S. 247–262.
  • Cheng, Fei-Wen (2017): Construing CSL Writing as Meaning-Making: A Genre-Based Approach. In: Istvan Kecskes (Hg.): Explorations into Chinese as a Second Language. Cham: Springer International Publishing (Educational Linguistics, v.31), S. 111–139.
  • Chu, Chauncey C. (1990): Semantics and discourse in Chinese language instruction. In: Journal of the Chinese Language Teachers Association 25 (3), S. 15–30.
  • Cordes, Ruth (2004): Modalpartikeln in Chinesischlehrbüchern. In: CHUN – Chinesischunterricht 19, S. 49–62.
  • Guder, Andreas (2004): xièxie sagen, 谢谢schreiben – Lehr- und Lernzielkonflikte zwischen Mündlichkeit und Schriftlichkeit im Chinesischunterricht. In: CHUN – Chinesischunterricht 19, S. 5–26. Online verfügbar unter http://www.fachverband-chinesisch.de/fachverbandchinesischev/fachzeitschriftchun/Datei/CHUN_2004_xiexiesagen.pdf.
  • Kautz, Ulrich (1997): Die Übersetzung eines Werbetexts im Rahmen der fachsprachlichen Ausbildung von Übersetzer(inne)n. In: CHUN – Chinesischunterricht
  • Lin, Chin-hui (2015): 語體觀導入教學之時機與教材編寫實踐. Yu ti guan daoru jiaoxue zhi shiji yu jiaocai bianxie shijian. In: CHUN – Chinesischunterricht 30, S. 52–65.
  • Merkelbach, Chris (2014): Die Vermittlung von Lesefertigkeiten im Chinesischunterricht – ein Diskussionsbeitrag. In: Journal of Linguistics and Language Teaching 5, S. 31–56.
  • Renner, Julia (2019): Discourse analysis for Chinese language teaching. In: Chris Shei (Hg.): The Routledge Handbook of Chinese Discourse Analysis: Routledge, S. 628–642.
  • Richter, Harald (1986): Terra incognita des Chinesischunterrichts: Sprachstilistik (xiucixue). In: CHUN – Chinesischunterricht
  • Wang Jun (2009): Zi ben wei yu duiwai hanyu jiaoxue 字本位与对外汉语教学. Shanghai: Shanghai jiaotong daxue chubanshe 上海交通大学出版社.
  • Xiao, Yun (2010): Discourse Features and Development in Chinese L 2 Writing. In: Michael E. Everson und Helen H. Shen (Hg.): Research among learners of Chinese as a Foreign Language. Honolulu: University of Hawaii Press (Chinese Language Teachers Association monograph series, 5), S. 133–152.
  • Yang, Ping (2013): Asymmetrical style of communication in Mandarin Chinese talk-in-interaction: Pedagogical implications for TCSOL professionals. In: Istvan Kecskes (Hg.): Research in Chinese as a Second Language. Berlin: de Gruyter Mouton (Trends in Applied Linguistics /TAL], 9), S. 33–64.
  • Yeh, Meng; Fu, Liang (2019): Focusing on Doctor–Patient Conversations: A Curriculum for Medical Chinese. In: Hongyin Tao und Howard Hao-Jan Chen (Hg.): Chinese for Specific and Professional Purposes. Theory, Pedagogical Applications, and Practices. 1st ed. Singapore: Springer Singapore (Chinese Language Learning Sciences), S. 287–318.