2.1.4 Bildungswesen in China

2.1.4 Bildungswesen in China

  • Chan, Carol K.K. (2010): Classroom Innovation for the Chinese Learner: Transcending Dichotomies and Transforming Pedagogy. In: Carol K.K. Chan und Nirmala Rao (Hg.): Revisiting The Chinese Learner. Changing Contexts, Changing Education. Dordrecht: Springer Netherlands (CERC Studies in Comparative Education, 25), S. 169–210.
  • Chen, Hongjie (2003): Neuere Entwicklungen im chinesischen Hochschulwesen. In: Renate Fu-sheng Franke und Wolfgang Mitter (Hg.): Das Bildungswesen in China. Reform und Tranformation. Köln: Böhlau, S. 121–134.
  • Eheim, Hans Dieter (2003): Medientransfer und interkulturelles Lernen. Erfahrungen und Ergebnisse aus einem deutsch-chinesischen Projekt. In: Renate Fu-sheng Franke und Wolfgang Mitter (Hg.): Das Bildungswesen in China. Reform und Tranformation. Köln: Böhlau, S. 213–226.
  • Fu-sheng Franke, Renate; Mitter, Wolfgang (Hg.) (2003): Das Bildungswesen in China. Reform und Tranformation. Köln: Böhlau.
  • Geist, B.; Deng X. Y. (2007): Die chinesische Hochschulaufnahmeprüfung gaokao.
  • Gu, Mingyuan (2013): Cultural foundations of Chinese education: Brill (Brill’s series on Chinese education, 1).
  • Hsu, Shihkuan; Wu, Yuh-Yin (Hg.) (2015): Education as Cultivation in Chinese Culture. Singapore, s.l.: Springer Singapore (Education in the Asia-Pacific Region, 26).
  • Leung, Cynthia B.; Ruan, Jiening (2012): Perspectives on Teaching and Learning Chinese Literacy in China. Dordrecht: Springer (Multilingual Education, 2). Online verfügbar unter http://site.ebrary.com/lib/alltitles/docDetail.action?docID=10610413.
  • Li, David C.S. (2017): Multilingual Hong Kong: Languages, Literacies and Identities. Cham, s.l.: Springer International Publishing (Multilingual Education, 19).
  • Marton, Ference (2010): The Chinese Learner of Tomorrow. In: Carol K.K. Chan und Nirmala Rao (Hg.): Revisiting The Chinese Learner. Changing Contexts, Changing Education. Dordrecht: Springer Netherlands (CERC Studies in Comparative Education, 25), S. 133–167.
  • Meschede, Siegfried (2003): Interkulturelle Erziehungsarbeit an der Deutschen Schule Peking. In: Renate Fu-sheng Franke und Wolfgang Mitter (Hg.): Das Bildungswesen in China. Reform und Tranformation. Köln: Böhlau, S. 227–231.
  • Mullen, Carol A. (2017): Creativity and education in China. New York: Routledge.
  • Tam, Angela Choi Fung (2019): Understanding How Chinese Language Education Is Used to Promote Citizenship Education in China and Hong Kong. In: Chris Shei, Monica McLellan Zikpi und Der-Lin Chao (Hg.): The Routledge Handbook of Chinese Language Teaching: Routledge.
  • Wang, Bo; Ma, Yuanyi; Mwinlaaru, Isaac N. (2019): Emotion, Attitude, and Value in Primary School Chinese Textbooks. In: Chris Shei, Monica McLellan Zikpi und Der-Lin Chao (Hg.): The Routledge Handbook of Chinese Language Teaching: Routledge.
  • Watkins, David A. (2010): Motivation and Competition in Hong Kong Secondary Schools: The Students’ Perspective. In: Carol K.K. Chan und Nirmala Rao (Hg.): Revisiting The Chinese Learner. Changing Contexts, Changing Education. Dordrecht: Springer Netherlands (CERC Studies in Comparative Education, 25), S. 71–88.
  • Wei, Weixiao (2019): Teaching Chinese as a First Language in China. Review and comparison. In: Chris Shei, Monica McLellan Zikpi und Der-Lin Chao (Hg.): The Routledge Handbook of Chinese Language Teaching: Routledge.
  • Zarrow, Peter G. (2015): Educating China. Knowledge, society and textbooks in a modernizing world, 1902 – 1937. Cambridge: Cambridge Univ. Press. Online verfügbar unter http://www.loc.gov/catdir/enhancements/fy1606/2015509077-b.html.