- Chen, Howard Ho-Jan; Tao, Hongyin (2019): Academic Chinese: From Corpora to Language Teaching. In: Xiaofei Lu und Berlin Chen (Hg.): Computational and Corpus Approaches to Chinese Language Learning. Singapore: Springer Singapore (Chinese Language Learning Sciences), S. 57–79.
- Ho Shun-yee ; Poon, Ada W. M. (2006): Langdu juchang yingyong yu gaoji hanyuke 朗讀劇場應用於高級漢語課 [Application of Readers Theatre in Advanced Chinese Language Courses]. 朗讀劇場應用於高級漢語課 Application of Readers Theatre in Advanced Chinese Language Courses. In: Journal of the Chinese Language Teachers Association 41 (2), S. 23–44.
- Meyer zu Venne, Felix (2016): Alles nur Theater? Dramapädagogische Ansätze bei der Vermittlung von Grammatik im Schulunterricht Chinesisch als Fremdsprache. In: CHUN – Chinesischunterricht 31, S. 7–29.
- Ni, Shaofeng (2017): Hochchinesisch für Fortgeschrittene. Hamburg: Buske (Chinesisch, 2).
- Tasker, Isabel (2016): 取长补短: Complementary Peer Learning in the Multilingual L2 Chinese Classroom Through Tandem Translation. In: Robyn Moloney und Hui Ling Xu (Hg.): Exploring Innovative Pedagogy in the Teaching and Learning of Chinese as a Foreign Language: Springer Singapore (Multilingual Education), S. 137–155.
- Wittek, Kathleen; Zemke, Claudia (2014): Kooperative Lernformen im Chinesischunterricht. In: CHUN – Chinesischunterricht 29, S. 67–78.
- Yuan Liangzhen (1991): zai pingdeng duihua zhong chuanbo zhongguo wenhua – dui liuxuesheng jiangshou zhongguo wenhuake „kongzi yu ruxue“ de changshi 在平等对话中传播中国文化——对留学生讲授中国文化课“孔子与儒学”的尝试. In: Guojia duiwai hanyu jiaoxue lingdao xiaozu bangongshi yewubu 国家对外汉语教学领导小组办公室教学业务部 (Hg.): zhong gao ji duiwai hanyu jiaoxue lunwenxuan 中高级对外汉语教学论文选. Beijing: Beijing yuyan xueyuan chubanshe 北京语言学院出版社.
- Zhao, Shuai (2017): The effect of instruction on L2 writing in Chinese. A T-unit analysis. In: Yang Lu (Hg.): Teaching and Learning Chinese in Higher Education. Theoretical and Practical Issues: Routledge, S. 228–248.